Listing 1 - 10 of 62 << page
of 7
>>
Sort by

Book
Strategic marketing for nonprofit organizations
Authors: ---
ISBN: 0131227920 Year: 2003 Publisher: Upper Saddle River (N.J.) Pearson education

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

I. DEVELOPING A CUSTOMER ORIENTATION. 1. The Growth and Development of Nonprofit Marketing. 2. Developing a Customer-Centered Mind-Set. II. STRATEGIC PLANNING AND ORGANIZATION. 3. Strategic Marketing Planning. 4. Understanding Consumer Behavior. 5. Acquiring and Using Marketing Information. 6. Segmentation, Positioning and Branding. III. DEVELOPING AND ORGANIZING RESOURCES. 7. Generating Funds. 8. Attracting Human Resources: Staff, Volunteers and Boards. 9. Working with the Private Sector. 10. Organizing for Implementation. 11. Planning and Budgeting the Marketing Mix. IV. DESIGNING THE MARKETING MIX. 12. Managing the Organization's Offerings. 13. Social Marketing. 14. Developing and Launching New Offerings. 15. Managing Perceived Costs. 16. Facilitating Marketing Behaviors. 17. Formulating Communications Strategies. 18. Managing Communications: Advertising and Personal Persuasion. 19. Managing Public Media and Public Advocacy. V. CONTROLLING MARKETING STRATEGIES. 20. Marketing Evaluation, Monitoring and Control.


Book
Oog voor de doelgroep : marketing voor welzijns-en andere non-profitorganisaties
Author:
ISBN: 9789031311309 Year: 1996 Publisher: Houten : Bohn Stafleu Van Loghum,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Zorg voor een merk : merkenbeleid in zorginstellingen
Authors: ---
ISBN: 9031344931 Year: 2005 Publisher: Houten : Bohn Stafleu Van Loghum,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Een vrijwilligersvriendelijke sportclub
Authors: ---
Year: 2013 Publisher: Gent : Vlaamse Sportfederatie,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Een beleidsplan voor je sportclub
Authors: ---
Year: 2013 Publisher: Gent : Vlaamse Sportfederatie,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Projectmatig werken : handleiding voor projectsturing in de non-profitsector
Author:
Year: 2009 Publisher: Barneveld Nelissen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Object
De argumentatie in bedelbrieven
Authors: ---
Year: 1995 Publisher: Antwerpen : UA,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
AREDS 20 years : an experience.
Author:
Year: 2000 Publisher: Tamil Nadu : AREDS,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De nieuwe VZW-wet : een nieuw juridisch kader voor de non-profitsector
Author:
ISBN: 9059280210 Year: 2002 Publisher: Diegem : Kluwer,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Spoorboekje beleidsplanning : handleiding strategische planning voor organisaties in het sociaal-cultureel volwassenenwerk.
Authors: --- --- ---
Year: 2008 Publisher: Brussel : SoCiuS,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het 'Spoorboekje beleidsplanning' wil een aangepaste leidraad zijn voor de organisaties binnen het sociaal-cultureel volwassenenwerk die zich op het spoor van de beleidsplanning en de beleidsontwikkeling begeven. De publicatie schenkt vooral aandacht aan de 'wissels' of kantelmomenten in de beleidsplanning die - zo toont de praktijk aan - wat moeizamer verlopen. Na een korte theoretische omkadering met achtergrondinformatie over beleidsontwikkeling volgt een tweede deel met de concrete opbouw van een beleidsplan. Deze opbouw verloopt in verschillende fases die een hulpmiddel vormen om veilig de eindstreep te halen. Telkens wordt aangegeven wat de fase inhoudt, hoe zij verloopt en waartoe zij moet leiden. De publicatie reikt bovendien technieken en instrumenten aan die hierbij kunnen helpen. Inhoudsopgave : Deel 1: de onvervangbare rol van een beleidsplan 1. De motivatie voor een beleidsplan 2. Iedereen is betrokken bij de beleidsplanning 3. Algemene aandachtspunten bij de beleidsplanning Deel 2: de concrete opmaak van een beleidsplan Fase 1 - De start: beleidsbeslissing en planningsteam Fase 2 - De missie Fase 3 - De gegevensverzameling Fase 4 - De beleidsuitdagingen Fase 5 - De doelstellingen Fase 6 - Mensen en middelen Fase 7 - De afronding Deel 3: werken met een beleidsplan 1. Vertaling van het plan naar de dagelijkse werking en voortgangsrapportage 2. Organiseren van de evaluatie van het beleidsplan, voortgangsrapportage 3. Uitwerken van een kwaliteitsplan en aanverwante meetplannen 4. Opvolging van kwaliteitsplan en meetplannen

Listing 1 - 10 of 62 << page
of 7
>>
Sort by