Listing 1 - 10 of 62 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
I. DEVELOPING A CUSTOMER ORIENTATION. 1. The Growth and Development of Nonprofit Marketing. 2. Developing a Customer-Centered Mind-Set. II. STRATEGIC PLANNING AND ORGANIZATION. 3. Strategic Marketing Planning. 4. Understanding Consumer Behavior. 5. Acquiring and Using Marketing Information. 6. Segmentation, Positioning and Branding. III. DEVELOPING AND ORGANIZING RESOURCES. 7. Generating Funds. 8. Attracting Human Resources: Staff, Volunteers and Boards. 9. Working with the Private Sector. 10. Organizing for Implementation. 11. Planning and Budgeting the Marketing Mix. IV. DESIGNING THE MARKETING MIX. 12. Managing the Organization's Offerings. 13. Social Marketing. 14. Developing and Launching New Offerings. 15. Managing Perceived Costs. 16. Facilitating Marketing Behaviors. 17. Formulating Communications Strategies. 18. Managing Communications: Advertising and Personal Persuasion. 19. Managing Public Media and Public Advocacy. V. CONTROLLING MARKETING STRATEGIES. 20. Marketing Evaluation, Monitoring and Control.
Marketing --- Non-profitorganisaties --- Nonprofit organizations --- non-profitorganisaties --- Nonprofit organizations. --- non-profitorganisaties. --- Non-profitorganisaties. --- Association --- Marketing sectoriel
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Sportclubs. --- Vrijwilligerswerk --- Non-profitorganisaties.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Non-profitorganisaties --- VZW's. --- Wetgeving.
Choose an application
Het 'Spoorboekje beleidsplanning' wil een aangepaste leidraad zijn voor de organisaties binnen het sociaal-cultureel volwassenenwerk die zich op het spoor van de beleidsplanning en de beleidsontwikkeling begeven. De publicatie schenkt vooral aandacht aan de 'wissels' of kantelmomenten in de beleidsplanning die - zo toont de praktijk aan - wat moeizamer verlopen. Na een korte theoretische omkadering met achtergrondinformatie over beleidsontwikkeling volgt een tweede deel met de concrete opbouw van een beleidsplan. Deze opbouw verloopt in verschillende fases die een hulpmiddel vormen om veilig de eindstreep te halen. Telkens wordt aangegeven wat de fase inhoudt, hoe zij verloopt en waartoe zij moet leiden. De publicatie reikt bovendien technieken en instrumenten aan die hierbij kunnen helpen. Inhoudsopgave : Deel 1: de onvervangbare rol van een beleidsplan 1. De motivatie voor een beleidsplan 2. Iedereen is betrokken bij de beleidsplanning 3. Algemene aandachtspunten bij de beleidsplanning Deel 2: de concrete opmaak van een beleidsplan Fase 1 - De start: beleidsbeslissing en planningsteam Fase 2 - De missie Fase 3 - De gegevensverzameling Fase 4 - De beleidsuitdagingen Fase 5 - De doelstellingen Fase 6 - Mensen en middelen Fase 7 - De afronding Deel 3: werken met een beleidsplan 1. Vertaling van het plan naar de dagelijkse werking en voortgangsrapportage 2. Organiseren van de evaluatie van het beleidsplan, voortgangsrapportage 3. Uitwerken van een kwaliteitsplan en aanverwante meetplannen 4. Opvolging van kwaliteitsplan en meetplannen
Beleidsplannen --- Sociaal-cultureel werk. --- Non-profitorganisaties.
Listing 1 - 10 of 62 | << page >> |
Sort by
|